Siti Khadijah Dedah Isu “Telekung Vietnam” Selepas Terima Ribuan Maklum Balas

Buat pertama kalinya, pihak Siti Khadijah Sdn Bhd (SKHSB) tampil memberi keterangan rasmi di majlis berbuka puasa Siti Khadijah mengenai isu telekung tiruan buatan Vietnam yang menggunakan trademark dan rekaan Siti Khadijah sewenang-wenangnya. Menurut Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Siti Khadijah Holding Sdn Bhd (SKHSB), Saha bin Sahad, pihak mereka menerima ribuan panggilan dan maklum balas berkenaan telekung tiruan yang ternyata jauh berbeza dari segi kualiti dan konsistensi.

“Kami terpanggil untuk mengadakan sidang media ini kerana transaksi penjualan telekung tiruan yang menggunakan trademark dan rekaan kami semakin menjadi-jadi. Lebih kritikal lagi apabila logo dan cara bungkusan ditiru bulat-bulat dan amat mengelirukan pengguna. Impaknya terhadap konsumer, rakan niaga, ekonomi negara dan imej kami sebagai pengeluar telekung premium harus dihebahkan supaya pelanggan tidak rasa tertipu memiliki telekung tiruan yang dianggap asli,” jelas Saha.

Untuk mengelak kekeliruan pengguna, Saha menegaskan bahawa telekung jenama Siti Khadijah yang asli hanya dijual di lebih 29 butik Siti Khadijah di seluruh negara, di laman web rasmi www.sitikhadijah.com,  tiga sosial media rasmi Siti Khadijah; Facebook, Instagram dan Twitter dan saluran marketplace sah iaitu Lazada, Shopee, FashionValet dan Astro Go Shop. “Kami tidak pernah melantik mana-mana ejen jualan dalam talian mahupun individu dan tidak pernah mempunyai kilang di Vietnam,” tambah Saha lagi.

Kilang Siti Khadijah yang berlokasi di Bangi, Selangor dijalankan oleh 98% pekerja warganegara dan bumiputera untuk menyokong industri tempatan dan menggalakkan aliran wang dalam negara, sekaligus menyumbang kepada ekonomi negara.

Menurut Saha, Siti Khadijah merupakan jenama berdaftar di bawah MyIPO dan segala trademark dan rekaan yang ditiru boleh diambil tindakan undang-undang.  Rekaan Telekung Siti Khadijah Klasik dilindungi di bawah Akta Hak Cipta 1987 sejak 7 Januari 2011. Berikutan informasi mengenai penjual telekung tiruan Siti Khadijah yang diterima, laporan telah dibuat kepada pihak berwajib seperti KPDNKK. Beberapa serbuan besar-besaran telah dilakukan melibatkan rampasan beribu-ribu telekung tiruan yang menggunakan logo Siti Khadijah.

Pihak Siti Khadijah menyarankan agar pengguna merujuk kepada butik sah Siti Khadijah dan laman web rasmi www.sitikhadijah.com untuk memastikan jenis, koleksi, harga dan warna yang ditawarkan adalah asli. Telekung premium Siti Khadijah dijual pada harga dari RM139 – RM287.

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

#PASTIKANASLIBARUBELI DI SITI KHADIJAH!

PERHATIAN KEPADA FAMILI SK!!

Team SK ingin war-warkan sesuatu yang amat penting kepada semua pengguna Telekung Siti Khadijah. Berikut adalah perkara yang anda perlu peka. Pengumuman ini dibuat disebabkan penularan penjualan telekung tiruan Vietnam menggunakan jenama Siti Khadijah oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Jangan lupa untuk kongsikan kepada saudara-mara dan sahabat-handai anda ya.

#Originalah #TelekungSitiKhadijah #PastikanAsliBaruBeli

Jom bantu Team SK hapuskan modus operandi penjualan Telekung Tiruan SK ini. Kami yakin dan pasti, jika tiada sokongan daripada anda, pasti isu ini dapat dikurangkan dari semasa ke semasa. Belilah Telekung SK, hanya yang ORIGINAL! 🙂

Telekung Siti Khadijah, Lambang Cinta Abadi~ 

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

GST Sifar di Telekung Siti Khadijah!

Para penggemar Telekung Siti Khadijah, BERITA BAIK BUAT ANDA!

Sempena ‘Malaysia Baru’ ni, kita pun tahu yang cukai GST akan di sifarkan, betul?

Telekung Siti Khadijah juga akan mengimplimentasikan GST Sifar bermula 1 Jun 2018. Malah, pada 25hb yg lalu, ada produk terpilih sudah pun kami turunkan harga bagi memberi kemudahan kepada pelanggan SK yang ingin dapatkan faedah daripada inisiatif penurunan GST ke 0% ini.

Haa apa lagi tunggu? GST sudah disifarkan, jom la kita membeli-belah di Siti Khadijah. Pelbagai promosi yang Team SK tawarkan sepanjang bulan Ramadan. Bagi kaum Adam yang mencari kelainan dan keselesaan pakaian raya, SK memasarkan produk terbaru iaitu Set Baju Melayu Siti Khadijah . Untuk info lanjut, layari saja laman Facebook dan Instagram Telekung Siti Khadijah atau laman sesawang Siti Khadijah di www.sitikhadijah.com.

Serikan lebaran anda tahun ini dengan Telekung Siti Khadijah, Lambang Cinta Abadi~ #SelesaSampaiSudah

 

Antara koleksi terbaru SK, Set Baju Melayu dan Baju Kurung~

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

Jom Membeli-belah Produk SK di Raya Fashion Week di Isetan KLCC!

Assalamualaikum! 🙂 Bagaimana dengan puasa anda? Pejam celik pejam celik, kita sudah pun melepasi fasa pertama bulan Ramadan yang mulia ini. Cepat sungguh masa berlalu kan? Apa-apa pun admin doakan anda semua terus laju mengejar amal dan kebaikan di bulan ‘pesta pahala’ ini. Semoga kita sentiasa berada di bawah rahmat Allah. Ameen…

Siapa pergi ke Festival Gema Lebaran 2018 yang berlangsung di MAEPS, Serdang minggu lepas? Jika di Gema Lebaran 2018 SK berikan anda promosi yang kaw-kaw punya, kali ini sekali lagi Team SK ingin menyajikan anda dengan promosi-promosi terhebat khas untuk #FamiliSK yang tidak jemu-jemu menyokong Telekung SK! :_

‘Di mana promosi baru SK tu?’ 

Haaaa..ayuh kita membeli-belah produk SK sempena program Raya Fashion Week 2018. Promosi Raya Fashion Week SK yang bermula pada hari ini sehingga 30 Mei 2018 menawarkan pelbagai produk SK dengan harga lebih berpatutan dan mampu milik.

Ada yang bertanya? SK jual telekung je ke? Jawapannya mestilah TIDAK. Tahu tak Siti Khadijah juga mengeluarkan produk-produk lain seperti jubah, kasut wanita, stokin tangan, sarung lengan dan sebagainya. Kena pula dengan musim nak raya ni kan, SK juga mengeluarkan Set Baju Melayu dan Baju Kurung SK dengan 5 pilihan warna yang digemari oleh pengguna moden sekarang.

Jadi apa lagi tunggu? Jom lah shopping raya bersama SK di Program Raya Fashion Week 2018, bertempat di Isetan, KLCC pada 28-30 Mei 2018. Serikan lebaran anda bersama Telekung Siti Khadijah, Lambang Cinta Abadi~

 

Wahhh hadiah percuma pun ada lah! 🙂

 

Antara produk terbaru Siti Khadijah sempena Raya Fashion Week 2018 di Isetan, KLCC~

 

 

 

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

Selesa Ber’terawih’ Tahun Ini Dengan Telekung Siti Khadijah

Solat Sunat Terawih pastinya antara ibadah utama yang dinanti-nantikan semua umat Islam apabila tibanya bulan Ramadan. Kebiasaanya bagi masyarakat Islam di Malaysia, kita akan ke masjid atau surau berdekatan rumah kita selepas Maghrib (selepas berbuka puasa). Keadaan cuaca di Malaysia lembab dan agak panas juga membuatkan ramai Muslimah di Malaysia mengalami masalah seperti berikut:

  • Menukar setiap telekung yang berbau dan kotor.
  • Kebersihan pakaian solat dan menerapkan sikap bertanggungjawab dalam menjaga kebersiha
  • Telekung wakaf berbau dan hapak,
  • Mempunyai kesan solekan dan bintik hitam kerana basah

‘Fed up’ dengan masalah yang dihadapi ini? Apa kata kita beralih dan merasai pengalaman memakai Telekung Siti Khadijah? Boleh pakai masa solat Terawih di bulan Ramadan ni! 🙂

Jangan beli Telekung Siti Khadijah sebab jenama, tapi belilah sebab kualiti nya.

Sempena bulan Ramadan ini, Telekung Siti Khadijah bakal mengadakan Promosi Gema Lebaran 2018, di MAEPS, Serdang. Ya! Pelbagai produk-produk baru SK akan dipasarkan di Gema Lebaran dan yang paling penting ialah diskaun sehingga 15% . Pastinya berbaloi-baloi. Jadi jangan lepaskan peluang untuk datang ke MAEPS Serdang bagi Promosi Gema Lebaran Siti Khadijah pada 26 dan 27 Mei ini dan temui Team SK di booth bernombor L032 & L033. Bawak saudara-mara dan sahabat handai sekali ya! kami tunggu anda di sana. 🙂 Layari juga Facebook Telekung Siti Khadijah untuk info lanjut.

 

Antara koleksi terbaru dari SK sempena Gema Lebaran 2018 di MAEPS, Serdang pada 26 & 27 Mei ini!

   

 

 

 

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

Selain Ibadah Puasa, Jangan Lupa Untuk Menunaikan Ibadah Zakat Fitrah

Alhamdulillah, sudah hampir seminggu kita berpuasa di bulan Ramadan tahun ini. Bagaimana dengan puasa anda? Saya doakan seluruh umat Islam dapat melakukan ibadah pausa tahun ini dengan sempurna dan jayanya. Sudah pastinya, apabila menjelangnya bulan Ramadan, kita bukan sahaja wajib menunaikan ibadah puasa.

Puasa puasa juga, zakat fitrah jangan dilupakan ya! 🙂

 

Rasulullah bersabda yang bermaksud,

Wajibkan zakat fitrah bagi orang yang berpuasa untuk menghapus kesalahan yang diakibatkan oleh perkataan dan perilaku yang tidak bermanfaat dan merupakan makanan bagi orang-orang miskin. Barangsiapa yang membayar zakat sebelum menunaikan solat, maka zakatnya diterima, dan barangsiapa yang membayarnya setelah menunaikan solat, maka ia termasuk sedekah biasa (Hadis Riwayat Ibnu Abbas) 

Zakat fitrah adalah satu ibadah yang menjadi kewajipan seluruh umat Islam di bulan Ramadan. Dalam erti kata lain, apabila zakat fitrah dilakukan di luar bulan Ramadan, ianya tidaklah sah dipanggil zakat fitrah. Saya pasti ramai yang arif tentang apa itu zakat fitrah, namun ada juga segelintir daripada kita yang masih keliru tentang waktu menunaikan zakat fitrah.

Jadinya bilakah waktu seharusnya kita membayar zakat fitrah ni?

#1 Waktu Harus     : Bermula dari awal bulan Ramadan sehingga akhir bulan Ramadan.

#2 Waktu Wajib     : Selepas terbenam pada akhir bulan Ramadan

#3 Waktu Afdhal    : Selepas solat fardu Subuh pada hari akhir bulan Ramadan

#4 Waktu makruh : Selepas sembahyang sunat Aidilfitri sehingga terbenam matahari

#5 Waktu haram    : Selepas terbenam matahari pada hari raya Aidil Fitri

 

Konklusinya, waktu bila pun anda ingin menunaikan zakat fitrah, pastikan ianya tidak bertembung dengan waktu yang makruh dan haram untuk membayar zakat fitrah ya.  Selamat menunaikan ibadah puasa dan zakat fitrah! 🙂

 

Kredit kepada: Anekamakalah & SAYS

 

 

 

P/S: Sempena bulan Ramadan ini, Telekung Siti Khadijah bakal mengadakan Promosi Gema Lebaran 2018, di MAEPS, Serdang. Ya! Pelbagai produk-produk baru SK akan dipasarkan di Gema Lebaran dan yang paling penting ialah diskaun sehingga 15% . Pastinya berbaloi-baloi. Jadi jangan lepaskan peluang untuk datang ke MAEPS Serdang bagi Promosi Gema Lebaran Siti Khadijah pada 26 dan 27 Mei ini dan temui Team SK di booth bernombor L032 & L033. Bawak saudara-mara dan sahabat handai sekali ya! kami tunggu anda di sana. 🙂

Layari juga Facebook Telekung Siti Khadijah untuk info lanjut.

 

 

 

 

 

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

Pengajaran Berharga Dari Kisah Perang Badar di bulan Ramadan

Hadirnya bulan Ramadan untuk sekian kalinya telah disambut dengan penuh kesyukuran oleh segenap umat Islam di Malaysia mahupun di negara-negara lain. Kedatangan Ramadan juga membawa 1001 rahmat Allah dan keampunanNya disamping berlipat gandanya pahala dan juga anugerah lailatul Qadar yang lebih baik daripada seribu bulan.

Bulan Ramadan juga sebenarnya mengingatkan kita kepada beberapa peristiwa besar yang berlaku pada bulan ini yang boleh kita renungi bersama. Antara peristiwa yang kita tidak patut untuk lupakan yang pernah berlaku di bulan Ramadan ialah peristiwa Perang Badar. Berlaku pada 17 Ramadan tahun kedua Hijrah, peperangan Badar ini adalah merupakan titik tolak kepada kemenangan perjuangan Rasulullah dalam menyebarkan risalah Islam seterusnya. Tidak perlulah saya ceritakan tentang keseluruhan peristiwa Perang Badar itu pada entri kali ini. Namun apa yang saya cuba sampaikan ialah, pengajaran berharga yang kita perlu selami daripada peristiwa itu.

#Pengajaran 1

  • Sebuah perjuangan yang menuntut pengorbanan yang tinggi yang ditonjolkan Rasulullah dan para sahabat baginda seharusnya kita contohi dan kenang sampai bila-bila.
  • Oleh itu, hargailah agama Islam dengan mengamalkan sepenuhnya.

 

#Pengajaran 2

  • Pengajaran lain yang boleh kita praktikkan dalam kehidupan seharian kita sempena peristiwa Perang badar ialah dengan melakukan syura atau bermesyuarat sebelum membuat apa-apa keputusan dalam setiap perkara.
  • Lebih-lebih lagi perkara yang tiada nas yang jelas dalam al-Quran dan al-Sunnah, dan merupakan asas pentadbiran dan politik Islam yang tetap dan tidak harus diabaikan.

 

#Pengajaran 3

  • Melalui perang Badar juga, kita mendapat pengajaran bahawa keimanan yang kental, doa yang berterusan serta tawakkal yang tinggi kepada Allah merupakan senjata yang ampuh dan berkesan bagi menghadapi sebarang serangan musuh-musuh Allah dan Islam di sepanjang zaman.
  • Walaupun terpaksa berperang menentang musuh di bulan Ramadan, tentera Islam masih boleh menang dalam perang tersebut. Allahuakbar. 🙂

 

#Pengajaran 4

  • Kita juga dapat pengajaran bahawa sesuatu kebenaran itu tidak akan dapat ditegakkan jika ianya tidak disertai dengan strategi yang betul, perancangan dan penyusunan yang kemas dan rapi.

 

#Pengajaran 5

  • Pengajaran paling penting dan terakhir untuk entri kali ini daripada peristiwa Perang Badar ialah sebagai umat Islam kita perlu yakin bahawa sesungguhnya Allah itu maha berkuasa atas segalanya.
  • Kerana keyakinan berdoa kepada Allah, kemenangan telah berpihak kepada tentera Islam dan perjuangan Islam, walaupun mempunyai bilangan tentera yang kecil dan terhad kekuatannya.

 

Semoga semangat dan roh kemenangan Peperangan Badar yang bersejarah ini akan membakar semangat kita agar bangkit dan jangan cepat berputus asa dalam apa jua yang kita lakukan di dunia yang sementara ini.  Dengan cara ini sajalah, agama Islam akan terbela, di pandang tinggi dan mulia di sisi agama-agama lain, syariatnya akan tertegak gagah dan rahmatnya akan dapat dinikmati dalam negara ini oleh segenap lapisan masyarakat. InsyaAllah.

 

Kredit kepada: Ondastreet

 

Sempena bulan Ramadan yang penuh barakah ini, dapatkan Telekung Siti Khadijah di Butik SK berhampiran anda di seluruh Malaysia atau layari sahaja www.sitikhadijah.com 

Telekung Siti Khadijah, Lambang Cinta Abadi~

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

Soalan Yang Sering Di Tanya Ketika Bulan Ramadan?

Setiap kali tibanya Ramadan, pasti soalan-soalan ini berputar dalam benak fikiran sebahagian daripada kita. Memang lumrah bagi manusia perlu sentiasa diingatkan, sekalipun hal tersebut telah acapkali dibincangkan. Justeru, tiada salahnya jika penulis mengulang kembali persoalan yang kerap ditanya ketika Ramadan, dengan cara yang ringkas, mudah-mudahan. Berikut dikongsikan bersama;

#1 Adakah wanita yang haid semasa bulan Ramadan perlu mengqada’ (menggantikan) solat seperti qada’ puasa?

Tidak perlu mengqada’ solat. Wanita yang haid ketika bulan Ramadan hanya perlu menggantikan puasa mengikut bilangan hari yang ditinggalkan sahaja.

“Seseorang pernah bertanya kepada Aisyah r.anha; ‘Adakah perlu seseorang mengqada’kan solat apabila suci?’ Aisyah  menjawab; ‘Kami haid pada zaman Nabi Muhammad, baginda tidak menyuruh kami melakukannya’.” Hadis Riwayat Bukhari

 

#2 Adakah sah puasa bagi seseorang yang lupa untuk berniat puasa keesokan harinya kerana terlambat bangun sahur?

  • Niat adalah lintasan hati atau apa yang sudah diqasadkan oleh hati sebelum melaksanakan sesuatu perkara.
  • Jadi dalam konteks ini, hukumnya masih sah kerana dia hanya terlambat bangun sahur dan pasti malam sebelum tidur itu dia sudah pun niat untuk bangun cuma terlambat.
  • Teruskan berpuasa dan menahan diri daripada perkara yang membatalkan puasa.

 

#3 Bolehkah kita berniat puasa untuk sebulan terus?

Boleh, diharuskan. Dan ianya tidak menjadi kesalahan jika ingin berniat pada setiap hari.

 

#4 Jika seseorang terlupa hari itu adalah bulan Ramadan, bangun dari tidur terus bersarapan seperti biasa. Setibanya di tempat kerja baru teringat. Bagaimana pula keadaan begini?

  • Lupa adalah suatu yang lumrah bagi kita hamba Allah di dunia ini.
  • Apabila seseorang itu sudah kembali ingatannya secara normal, wajib baginya untuk teruskan puasanya. Ini berbeza dengan orang yang hilang akal atau gila, yang memang gugur kewajibannya daripada berpuasa.

 

#5 Jika seorang wanita didatangi haid 5 minit sebelum berbuka puasa, adakah puasa pada siang harinya sebelum itu sah?

  • Tidak sah, dan puasanya akan terbatal serta-merta.
  • Wajib baginya untuk menggantikan puasanya, kerana waktu tersebut masih dalam tempoh berpuasa.
  • Namun jika haid datang selepas waktu berbuka puasa, dia tidak perlu ganti puasa nya pada hari itu.

 

#6 Bolehkah seseorang itu berbuka puasa dengan hanya merokok?

  • Perbuatan merokok ialah sama seperti memasukkan sesuatu ke dalam rongga badan, sama seperti memasukkan makanan atau minuman.
  • Cuma, sebaiknya perlu dielakkan demi menghormati bulan yang mulia ini. Merokok bukan hanya memudaratkan kesihatan bahkan, fatwa pernah mengharamkan benda ini.

 

#7 Memasukkan sesuatu ke rongga badan akan membatalkan puasa. Bagaimana pula jika seseorang itu menggunakan inhaler (alat bantuan pernafasan), terutamanya bagi pesakit asma?

  • Penggunaan inhaler bagi orang yang berpuasa, maka akan terbatal puasanya ,mengikut pandangan ulama’.
  • Kenapa? Ini disebabkan kajian perubatan menunjukkan bahawa 80% gas inhaler akan masuk ke dalam rongga badannya melalui saluran pernafasannya.
  • Jadi, bagi mereka yang menggunakan alat ini bagi tempoh tertentu hendaklah menggantikan puasanya mengikut bilangan hari yang ditinggalkan.
  • Manakala bagi mereka yang memerlukan alatan ini sepanjang hidupnya dan tiada harapan sembuh, maka hendaklah digantikan puasa tersebut dengan cara fidyah.

 

Diharapkan dengan perkongsian ini dapat menjawab persoalan yang sering anda musykil sepanjang bulan Ramadan.

 

Kredit kepada: Tazkirah.net

 

Sempena bulan Ramadan yang penuh barakah ini, dapatkan Telekung Siti Khadijah di Butik SK berhampiran anda di seluruh Malaysia atau layari sahaja www.sitikhadijah.com 

Telekung Siti Khadijah, Lambang Cinta Abadi~

 

 

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

Cara Menawan Hati Ibu Bapa Kita

Bagaimana puasa anda? Harapnya Allah permudahkan segala urusan berpuasa kita pada tahun ini ya… 🙂

Siapa yang tidak sayang akan ibu-bapa masing-masing, betul? Mereka lah yang melahirkan kita, dan tanpa mereka, tiada lah kita hidup di dunia ini. Sejak kecil, kita dididik dan di beri kasih sayang yang tidak berbelah bagi oleh ibu-bapa kita. Jadi mengapa apabila kita meningkat dewsa, mengapa kita tidak boleh melakukan perkara yang sama terhadap kedua orang tua kita?

Sebenarnya, kadang-kadang perkara sekecil zarah sahaja mampu membahagiakan hati kedua ibu-bapa kita. Di bulan Ramadan yang mulia ini, jom saya kongsikan cara-cara yang senang untuk menambat hati kedua orang tu kita.

#1 Berbicaralah secara lemah-lembut

  • Sudah pastinya ibu-bapa kita akan lebih terasa dan sensitif kerana mereka terlebih dahulu ‘makan garam’ dari kita.
  • Jadi, gunakanlah perkataan yang lembutdan sopan, serta jangan lah kita sesekali meninggikan suara kita kepada mereka. Takut kecil pula hati mereka nanti.
  • Sebagai anak juga, kita tidak boleh bercakap dengan ibu-bapa kita seperti bercakap dengan rakan kita.
  • Percayalah, jika kita berlembut dengan mereka, mereka juga akan berlembut dan akan rasa lebih dekat dengan kita.

#2 Tidak Merendah-rendahkan/Menghina Ibu Bapa 

  • Jika suatu hari nanti kita sudah bekerjaya, memiliki keluarga, mewah dan berharta jangan sekali-kali menghina dan melupakan kedua ibu bapa kita.
  • Walau sejahat mana pun mereka di pandangan anda, ianya tetap berdosa besar jika kita mengherdik insan yang melahirkan kita ke dunia ini.
  • Sentiasa ingat bahawa kita bermula dari mereka. Apabila Allah SWT memberi nikmat-Nya buat kita maka inilah peluang untuk kita membalas jasa mereka.
  • Kenanglah segala penat lelah mereka yang membesarkan kita sehingga berjaya. Sentiasa berterima kasih kepada mereka agar mereka rasa dihargai.

#3 Tidak terlalu berkira dengan Ibu-Bapa

  • Ibu bapa adalah insan yang tidak pernah mendahulukan kepentingan diri mereka. Sudah pasti anak-anak menjadi keutamaan dalam hidup mereka.
  • Sebagai seorang anak, bermurah hatilah dalam berkongsi nikmat yang Allah sudah berikan kepada kita. Bukankah rezeki datang daripada-Nya?
  • Dengan bersedekah dan tidak berkira dengan kedua ibu bapa boleh menjadi sebab rezeki kita sentiasa dimurahkan. Ingatlah, rezeki kita Allah dah susun baik-baik. Hanya menunggu masa yang tepat untuk dilepaskan satu-persatu.

#4 Segerakan Permintaan Mereka

  • Jika ibu bapa memerlukan khidmat bakti kita sebagai anak, perlulah kita segerakan tanpa sebarang alasan dan penangguhan.
  • Walaupun kita sedang bersolat sunat sekalipun, kita wajib mendahulukan panggilan ibu.
  • Berbaktilah kepada ibu bapa dengan berbuat baik kepada mereka, mengerjakan hak-hak mereka, sentiasa mengikut segala perintah mereka selagi tidak bertentangan dengan syarak.
  • Menjauhi sebarang perkara yang menyakiti hati mereka dan mengerjakan apa yang menggembirakan mereka.

Dan yang terakhir sekali ialah………….

 

#5 Lakukanlah sesuatu yang menggembirakan ibu bapa kita selalu! 🙂

  • Sebagai seorang anak, kita sewajarnya paling mengenali dan mengetahui perkara yang mereka suka dan tidak suka.
  • Maka, usahalah sebaik mungkin agar kita dapat menggembirakan hati mereka walaupun dalam sekecil-kecil perkara. Bahagikanlah masa yang sebaiknya agar dapat memenuhi keperluan ibu bapa disamping kesibukan kita dalam bekerja mahupun berkeluarga.
  • Sentiasa pandai memenangi hati orang tua agar hidup kita lebih mendapat keberkatan. Banyak kisah tauladan yang dapat kita jadikan contoh dalam perkara berbakti kepada kedua ibu bapa.

 

Sama-samalah kita perbaiki hubungan kita dengan ibu bapa agar hidup kita sentiasa mendapat keberkatan dan keredaan-Nya di dunia dan akhirat. Insya-Allah.

Kredit kepada: Tazkirah.net

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE

SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN AL-MUBARAK DARI TELEKUNG SITI KHADIJAH

Jika hati bersedih bacalah Al-Quran,
Hati akan kembali tenang dan cerah,
Pejam celik sudah tibanya bulan Ramadan,
Maksimakan amalan ibadah dengan Telekung Siti Khadijah! 🙂

 

Telekung Siti Khadijah ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadan Al Mubarak kepada semua Islam. Diharapkan dengan hadirnya bulan Ramadan pada tahun ini akan menjadikan kita lebih baik daripada tahun sebelumnya. Semoga amalan kita diterima Allah bukan sahaja pada bulan Ramadan, tetapi juga bagi bulan-bulan yang lain.

“Tiada bulan seagung ini. Tiada bulan semulia ini. Tiada bulan seberkah ini. Ramadan Al-Mubarak yang penuh berkah dan maghfirah. Marhaban ya Ramadhan. Selamat menunaikan ibadah puasa.”

 

Di bulan yang penuh baraqah ini juga, jangan lepaskan peluang untuk merasai Telekung Siti Khadijah sebagai kelengkapan solat anda. Kunjungi butik-butik Siti Khadijah berdekatan anda di seluruh Malaysia dan dapatkan produk Telekung Siti Khadijah kesukaan anda.

Bagi anda yang tidak berkesempatan untuk ke butik Siti Khadijah, jangan risau! #OnlineKanSenang 🙂

Kini, semuanya berada di hujung jari anda. Anda boleh membuat tempahan produk SK secara dalam talian. Pelbagai tawaran menarik dan promosi menanti anda. Promosi Lazada Riang Ria Raya 2018 bermula 8 Mei hingga 25 Jun 2018. Telekung Siti Khadijah sebagai official store di Lazada menawarkan pelbagai promosi sehingga 20%. Menariknya!

Ada lagi!

Produk terbaru daripada SK iaitu Basic Kain (BK) LZD . Produk terbaru daripada telekung Siti Khadijah ini dipasarkan secara eksklusif hanya di Lazada.  Ya, Tiada di tempat lain! Telekung Basic Kain (BK) LZD merupakan produk baru Siti Khadijah yang menampilkan corak dan renda yang berlainan daripada produk telekung Basic Kain yang biasa sebelum ini.

Harga bagi telekung Basic Kain (BK) LZD hanya RM 135 sahaja. Bukan itu sahaja, anda juga berpeluang untuk memiliki hadiah percuma iaitu tuala muka dan eksklusif Siti Khadijah  dengan setiap pembelian produk Siti Khadijah sepanjang promosi Riang Ria Raya 2018 Lazada Siti Khadijah.

 

Bagi para pengguna telekung Siti Khadijah yang ingin mendapatkan Telekung BK LZD dan produk-produk Siti Khadijah yang lain, boleh sahaja layari www.lazada.com.my/sitikhadijah

 

Selamat Berpuasa Semua! 🙂

SHARE OR SAVE THIS POST FOR LATER USAGE